نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آموزه‌های بودا استعارۀ مفهومی در قطعه‌ای به زبان ختنی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 111-127]

ا

  • ارجاع مستقیم نظریۀ ارجاع مستقیم و مسئلۀ جایگزینی اسامی خاص هم‌مرجع در جمله‌های نگرش گزاره‌ای [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-119]
  • اسامی خاص نظریۀ ارجاع مستقیم و مسئلۀ جایگزینی اسامی خاص هم‌مرجع در جمله‌های نگرش گزاره‌ای [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-119]
  • استعارة مفهومی استعارۀ مفهومی در قطعه‌ای به زبان ختنی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 111-127]
  • استعاره بررسی ساختواژی و معناشناختی پسوند کوچک ساز «چه»در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 161-180]
  • استنتاج بررسی ساختواژی و معناشناختی پسوند کوچک ساز «چه»در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 161-180]
  • اطلاعات زبانی عمق خط فارسی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]
  • افعال ایستا طبقه‌بندی افعال زبان فارسی بر اساس ساخت رویدادی و نمودی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 41-60]
  • افعال حصولی طبقه‌بندی افعال زبان فارسی بر اساس ساخت رویدادی و نمودی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 41-60]
  • افعال غایتمند طبقه‌بندی افعال زبان فارسی بر اساس ساخت رویدادی و نمودی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 41-60]
  • افعال فعالیتی طبقه‌بندی افعال زبان فارسی بر اساس ساخت رویدادی و نمودی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 41-60]
  • افعال وجهی افعال وجهی در زبان فارسی و بیان وجهیت [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 21-40]
  • الزامی و پویا افعال وجهی در زبان فارسی و بیان وجهیت [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 21-40]
  • انتزاع لامدا بررسی ساختواژی و معناشناختی پسوند کوچک ساز «چه»در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 161-180]
  • اوستای جدید فعل‌های میانه و بررسی آنها در اوستای جدید. بخش دوم: فعل¬های اوستایی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 95-110]

ب

  • بازشناسی واژه بازشناسی واژه‌های مشتق در ذهن گویشوران زبان فارسی از منظر روانشناسی زبان و کاربرد آن در واژه گزینی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 181-198]
  • باستان پسوند مجهول¬ساز *- i̭á - در زبان¬های ایرانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 61-74]
  • بافت فعل‌های میانه و بررسی آنها در اوستای جدید. بخش دوم: فعل¬های اوستایی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 95-110]
  • بسامد واژه بازشناسی واژه‌های مشتق در ذهن گویشوران زبان فارسی از منظر روانشناسی زبان و کاربرد آن در واژه گزینی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 181-198]

پ

  • پاره‌جمله‌ پاره‌جمله‌‌ها در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-119]
  • پی‌بست ضمیری فرایند حرکت تکواژ به دلایل صرفی- واجی: بررسی نمونه‌ای در کردی کلهری [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 121-140]
  • پسوند مجهول­ساز *-i̭á- پسوند مجهول¬ساز *- i̭á - در زبان¬های ایرانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 61-74]
  • پیش‌آمدگی بررسی تبدیل واکۀ /u/ به [i] در گویش لری سیلاخوری در چارچوب نظریۀ‌ بهینگی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 21-40]

ت

  • تحلیل خطا بررسی تولید ساختار be-passive زبان انگلیسی توسط زبان¬آموزان فارسی¬زبان از دیدگاه دستور ساختاری¬شناختی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 41-60]
  • تشخیص‏پذیری معرفگی و نمایه‏سازی مفعول در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 1-20]
  • تعمیم بررسی ساختواژی و معناشناختی پسوند کوچک ساز «چه»در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 161-180]
  • تکلیف تصمیم‌گیری واژگانی بازشناسی واژه‌های مشتق در ذهن گویشوران زبان فارسی از منظر روانشناسی زبان و کاربرد آن در واژه گزینی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 181-198]
  • تناوب سببی تناوب سببی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 75-94]

ج

  • جایگزینی نظریۀ ارجاع مستقیم و مسئلۀ جایگزینی اسامی خاص هم‌مرجع در جمله‌های نگرش گزاره‌ای [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-119]
  • جزیره پاره‌جمله‌‌ها در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-119]

ح

  • حرکت باقیمانده پاره‌جمله‌‌ها در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-119]

د

  • دانش‌آموزان بینا تفاوت کاربرد مقوله‌های زبانی و توزیع آنها در جمله در دانش-آموزان بینا و نابینا [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 141-159]
  • دانش-آموزان کم بینا تفاوت کاربرد مقوله‌های زبانی و توزیع آنها در جمله در دانش-آموزان بینا و نابینا [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 141-159]
  • دانش‌آموزان نابینا تفاوت کاربرد مقوله‌های زبانی و توزیع آنها در جمله در دانش-آموزان بینا و نابینا [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 141-159]
  • درجه و نوع وجهیت. وجهیت‌های معرفتی افعال وجهی در زبان فارسی و بیان وجهیت [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 21-40]
  • دسترسی واژگانی بازشناسی واژه‌های مشتق در ذهن گویشوران زبان فارسی از منظر روانشناسی زبان و کاربرد آن در واژه گزینی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 181-198]
  • دستور ساختاری بررسی تولید ساختار be-passive زبان انگلیسی توسط زبان¬آموزان فارسی¬زبان از دیدگاه دستور ساختاری¬شناختی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 41-60]
  • دستور ساختاری­شناختی بررسی تولید ساختار be-passive زبان انگلیسی توسط زبان¬آموزان فارسی¬زبان از دیدگاه دستور ساختاری¬شناختی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 41-60]
  • دستور شناختی بررسی تولید ساختار be-passive زبان انگلیسی توسط زبان¬آموزان فارسی¬زبان از دیدگاه دستور ساختاری¬شناختی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 41-60]
  • دستور نقش و ارجاع معرفگی و نمایه‏سازی مفعول در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 1-20]

ر

ز

  • زبان ترکی آذربایجانی هماهنگی و ناهماهنگی واکه‌ای در زبان ترکی آذربایجانی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 61-80]
  • زبان ختنی استعارۀ مفهومی در قطعه‌ای به زبان ختنی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 111-127]
  • زبان‌شناسی شناختی استعارۀ مفهومی در قطعه‌ای به زبان ختنی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 111-127]
  • زبان­های ایرانی پسوند مجهول¬ساز *- i̭á - در زبان¬های ایرانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 61-74]

ژ

  • ژورافسکی بررسی ساختواژی و معناشناختی پسوند کوچک ساز «چه»در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 161-180]

س

  • ساختار مجهول بررسی تولید ساختار be-passive زبان انگلیسی توسط زبان¬آموزان فارسی¬زبان از دیدگاه دستور ساختاری¬شناختی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 41-60]
  • ساخت رویدادی طبقه‌بندی افعال زبان فارسی بر اساس ساخت رویدادی و نمودی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 41-60]
  • ساخت نمودی طبقه‌بندی افعال زبان فارسی بر اساس ساخت رویدادی و نمودی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 41-60]
  • ستاک فرایند حرکت تکواژ به دلایل صرفی- واجی: بررسی نمونه‌ای در کردی کلهری [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 121-140]
  • سلسله‏مراتب رده‏شناختی معرفگی و نمایه‏سازی مفعول در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 1-20]

ش

  • شمار خانوادگی واژه بازشناسی واژه‌های مشتق در ذهن گویشوران زبان فارسی از منظر روانشناسی زبان و کاربرد آن در واژه گزینی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 181-198]

ص

  • صرفی- واجی (واژ- واجی) فرایند حرکت تکواژ به دلایل صرفی- واجی: بررسی نمونه‌ای در کردی کلهری [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 121-140]
  • صورت نوشتاری عمق خط فارسی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]
  • صورت واجی عمق خط فارسی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]

ض

  • ضدسببی تناوب سببی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 75-94]

ع

  • عمق خط عمق خط فارسی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]

ف

  • فعل پسوندی فرایند حرکت تکواژ به دلایل صرفی- واجی: بررسی نمونه‌ای در کردی کلهری [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 121-140]
  • فعل میانه فعل‌های میانه و بررسی آنها در اوستای جدید. بخش دوم: فعل¬های اوستایی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 95-110]

ک

  • کتاب زمبسته استعارۀ مفهومی در قطعه‌ای به زبان ختنی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 111-127]
  • کردی کلهری فرایند حرکت تکواژ به دلایل صرفی- واجی: بررسی نمونه‌ای در کردی کلهری [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 121-140]
  • کوچک‌سازی بررسی ساختواژی و معناشناختی پسوند کوچک ساز «چه»در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 161-180]

گ

  • گذرا فعل‌های میانه و بررسی آنها در اوستای جدید. بخش دوم: فعل¬های اوستایی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 95-110]
  • گردی زدایی بررسی تبدیل واکۀ /u/ به [i] در گویش لری سیلاخوری در چارچوب نظریۀ‌ بهینگی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 21-40]
  • گروه کانون پاره‌جمله‌‌ها در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-119]
  • گویش سیلاخوری بررسی تبدیل واکۀ /u/ به [i] در گویش لری سیلاخوری در چارچوب نظریۀ‌ بهینگی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 21-40]
  • گویش لری بررسی تبدیل واکۀ /u/ به [i] در گویش لری سیلاخوری در چارچوب نظریۀ‌ بهینگی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 21-40]

ل

  • لبی زدایی بررسی تبدیل واکۀ /u/ به [i] در گویش لری سیلاخوری در چارچوب نظریۀ‌ بهینگی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 21-40]

م

  • ماده­ی مجهول پسوند مجهول¬ساز *- i̭á - در زبان¬های ایرانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 61-74]
  • میانه نو پسوند مجهول¬ساز *- i̭á - در زبان¬های ایرانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 61-74]
  • مشخصۀ حذف پاره‌جمله‌‌ها در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-119]
  • معرفگی معرفگی و نمایه‏سازی مفعول در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 1-20]
  • معناشناسی چارچوب تناوب سببی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 75-94]
  • مقوله‌بندی زبانی تفاوت کاربرد مقوله‌های زبانی و توزیع آنها در جمله در دانش-آموزان بینا و نابینا [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 141-159]
  • مقوله‌های اسمی تفاوت کاربرد مقوله‌های زبانی و توزیع آنها در جمله در دانش-آموزان بینا و نابینا [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 141-159]
  • مقوله‌های رابطه‌ای تفاوت کاربرد مقوله‌های زبانی و توزیع آنها در جمله در دانش-آموزان بینا و نابینا [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 141-159]

ن

  • ناگذر فعل‌های میانه و بررسی آنها در اوستای جدید. بخش دوم: فعل¬های اوستایی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 95-110]
  • ناهماهنگی واکه‌ای هماهنگی و ناهماهنگی واکه‌ای در زبان ترکی آذربایجانی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 61-80]
  • نظریه تناظر هماهنگی و ناهماهنگی واکه‌ای در زبان ترکی آذربایجانی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 61-80]
  • نگاره عمق خط فارسی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]
  • نگاره¬های زیروزبری عمق خط فارسی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]
  • نگرش گزاره‌ای نظریۀ ارجاع مستقیم و مسئلۀ جایگزینی اسامی خاص هم‌مرجع در جمله‌های نگرش گزاره‌ای [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-119]
  • نمایه‏سازی مفعول معرفگی و نمایه‏سازی مفعول در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 1-20]

و

  • واحد واجی تیره هماهنگی و ناهماهنگی واکه‌ای در زبان ترکی آذربایجانی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 61-80]
  • واژگان ذهنی بازشناسی واژه‌های مشتق در ذهن گویشوران زبان فارسی از منظر روانشناسی زبان و کاربرد آن در واژه گزینی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 181-198]
  • واژه‌گزینی بازشناسی واژه‌های مشتق در ذهن گویشوران زبان فارسی از منظر روانشناسی زبان و کاربرد آن در واژه گزینی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 181-198]

ه

  • هماهنگی واکه‌ای هماهنگی و ناهماهنگی واکه‌ای در زبان ترکی آذربایجانی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 61-80]
  • هم‌مرجع نظریۀ ارجاع مستقیم و مسئلۀ جایگزینی اسامی خاص هم‌مرجع در جمله‌های نگرش گزاره‌ای [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-119]