آ
-
آموزههای بودا
استعارۀ مفهومی در قطعهای به زبان ختنی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 111-127]
ا
-
ارجاع مستقیم
نظریۀ ارجاع مستقیم و مسئلۀ جایگزینی اسامی خاص هممرجع در جملههای نگرش گزارهای [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-119]
-
اسامی خاص
نظریۀ ارجاع مستقیم و مسئلۀ جایگزینی اسامی خاص هممرجع در جملههای نگرش گزارهای [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-119]
-
استعارة مفهومی
استعارۀ مفهومی در قطعهای به زبان ختنی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 111-127]
-
استعاره
بررسی ساختواژی و معناشناختی پسوند کوچک ساز «چه»در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 161-180]
-
استنتاج
بررسی ساختواژی و معناشناختی پسوند کوچک ساز «چه»در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 161-180]
-
اطلاعات زبانی
عمق خط فارسی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]
-
افعال ایستا
طبقهبندی افعال زبان فارسی بر اساس ساخت رویدادی و نمودی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 41-60]
-
افعال حصولی
طبقهبندی افعال زبان فارسی بر اساس ساخت رویدادی و نمودی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 41-60]
-
افعال غایتمند
طبقهبندی افعال زبان فارسی بر اساس ساخت رویدادی و نمودی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 41-60]
-
افعال فعالیتی
طبقهبندی افعال زبان فارسی بر اساس ساخت رویدادی و نمودی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 41-60]
-
افعال وجهی
افعال وجهی در زبان فارسی و بیان وجهیت [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 21-40]
-
الزامی و پویا
افعال وجهی در زبان فارسی و بیان وجهیت [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 21-40]
-
انتزاع لامدا
بررسی ساختواژی و معناشناختی پسوند کوچک ساز «چه»در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 161-180]
-
اوستای جدید
فعلهای میانه و بررسی آنها در اوستای جدید. بخش دوم: فعل¬های اوستایی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 95-110]
ب
-
بازشناسی واژه
بازشناسی واژههای مشتق در ذهن گویشوران زبان فارسی از منظر روانشناسی زبان و کاربرد آن در واژه گزینی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 181-198]
-
باستان
پسوند مجهول¬ساز *- i̭á - در زبان¬های ایرانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 61-74]
-
بافت
فعلهای میانه و بررسی آنها در اوستای جدید. بخش دوم: فعل¬های اوستایی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 95-110]
-
بسامد واژه
بازشناسی واژههای مشتق در ذهن گویشوران زبان فارسی از منظر روانشناسی زبان و کاربرد آن در واژه گزینی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 181-198]
پ
-
پارهجمله
پارهجملهها در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-119]
-
پیبست ضمیری
فرایند حرکت تکواژ به دلایل صرفی- واجی: بررسی نمونهای در کردی کلهری [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 121-140]
-
پسوند مجهولساز *-i̭á-
پسوند مجهول¬ساز *- i̭á - در زبان¬های ایرانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 61-74]
-
پیشآمدگی
بررسی تبدیل واکۀ /u/ به [i] در گویش لری سیلاخوری در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 21-40]
ت
-
تحلیل خطا
بررسی تولید ساختار be-passive زبان انگلیسی توسط زبان¬آموزان فارسی¬زبان از دیدگاه دستور ساختاری¬شناختی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 41-60]
-
تشخیصپذیری
معرفگی و نمایهسازی مفعول در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 1-20]
-
تعمیم
بررسی ساختواژی و معناشناختی پسوند کوچک ساز «چه»در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 161-180]
-
تکلیف تصمیمگیری واژگانی
بازشناسی واژههای مشتق در ذهن گویشوران زبان فارسی از منظر روانشناسی زبان و کاربرد آن در واژه گزینی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 181-198]
-
تناوب سببی
تناوب سببی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 75-94]
ج
-
جایگزینی
نظریۀ ارجاع مستقیم و مسئلۀ جایگزینی اسامی خاص هممرجع در جملههای نگرش گزارهای [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-119]
-
جزیره
پارهجملهها در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-119]
ح
-
حرکت باقیمانده
پارهجملهها در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-119]
د
-
دانشآموزان بینا
تفاوت کاربرد مقولههای زبانی و توزیع آنها در جمله در دانش-آموزان بینا و نابینا [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 141-159]
-
دانش-آموزان کم بینا
تفاوت کاربرد مقولههای زبانی و توزیع آنها در جمله در دانش-آموزان بینا و نابینا [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 141-159]
-
دانشآموزان نابینا
تفاوت کاربرد مقولههای زبانی و توزیع آنها در جمله در دانش-آموزان بینا و نابینا [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 141-159]
-
درجه و نوع وجهیت. وجهیتهای معرفتی
افعال وجهی در زبان فارسی و بیان وجهیت [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 21-40]
-
دسترسی واژگانی
بازشناسی واژههای مشتق در ذهن گویشوران زبان فارسی از منظر روانشناسی زبان و کاربرد آن در واژه گزینی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 181-198]
-
دستور ساختاری
بررسی تولید ساختار be-passive زبان انگلیسی توسط زبان¬آموزان فارسی¬زبان از دیدگاه دستور ساختاری¬شناختی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 41-60]
-
دستور ساختاریشناختی
بررسی تولید ساختار be-passive زبان انگلیسی توسط زبان¬آموزان فارسی¬زبان از دیدگاه دستور ساختاری¬شناختی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 41-60]
-
دستور شناختی
بررسی تولید ساختار be-passive زبان انگلیسی توسط زبان¬آموزان فارسی¬زبان از دیدگاه دستور ساختاری¬شناختی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 41-60]
-
دستور نقش و ارجاع
معرفگی و نمایهسازی مفعول در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 1-20]
ز
-
زبان ترکی آذربایجانی
هماهنگی و ناهماهنگی واکهای در زبان ترکی آذربایجانی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 61-80]
-
زبان ختنی
استعارۀ مفهومی در قطعهای به زبان ختنی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 111-127]
-
زبانشناسی شناختی
استعارۀ مفهومی در قطعهای به زبان ختنی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 111-127]
-
زبانهای ایرانی
پسوند مجهول¬ساز *- i̭á - در زبان¬های ایرانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 61-74]
ژ
-
ژورافسکی
بررسی ساختواژی و معناشناختی پسوند کوچک ساز «چه»در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 161-180]
س
-
ساختار مجهول
بررسی تولید ساختار be-passive زبان انگلیسی توسط زبان¬آموزان فارسی¬زبان از دیدگاه دستور ساختاری¬شناختی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 41-60]
-
ساخت رویدادی
طبقهبندی افعال زبان فارسی بر اساس ساخت رویدادی و نمودی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 41-60]
-
ساخت نمودی
طبقهبندی افعال زبان فارسی بر اساس ساخت رویدادی و نمودی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 41-60]
-
ستاک
فرایند حرکت تکواژ به دلایل صرفی- واجی: بررسی نمونهای در کردی کلهری [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 121-140]
-
سلسلهمراتب ردهشناختی
معرفگی و نمایهسازی مفعول در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 1-20]
ش
-
شمار خانوادگی واژه
بازشناسی واژههای مشتق در ذهن گویشوران زبان فارسی از منظر روانشناسی زبان و کاربرد آن در واژه گزینی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 181-198]
ص
-
صرفی- واجی (واژ- واجی)
فرایند حرکت تکواژ به دلایل صرفی- واجی: بررسی نمونهای در کردی کلهری [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 121-140]
-
صورت نوشتاری
عمق خط فارسی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]
-
صورت واجی
عمق خط فارسی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]
ض
-
ضدسببی
تناوب سببی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 75-94]
ع
-
عمق خط
عمق خط فارسی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]
ف
-
فعل پسوندی
فرایند حرکت تکواژ به دلایل صرفی- واجی: بررسی نمونهای در کردی کلهری [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 121-140]
-
فعل میانه
فعلهای میانه و بررسی آنها در اوستای جدید. بخش دوم: فعل¬های اوستایی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 95-110]
ک
-
کتاب زمبسته
استعارۀ مفهومی در قطعهای به زبان ختنی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 111-127]
-
کردی کلهری
فرایند حرکت تکواژ به دلایل صرفی- واجی: بررسی نمونهای در کردی کلهری [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 121-140]
-
کوچکسازی
بررسی ساختواژی و معناشناختی پسوند کوچک ساز «چه»در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 161-180]
گ
-
گذرا
فعلهای میانه و بررسی آنها در اوستای جدید. بخش دوم: فعل¬های اوستایی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 95-110]
-
گردی زدایی
بررسی تبدیل واکۀ /u/ به [i] در گویش لری سیلاخوری در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 21-40]
-
گروه کانون
پارهجملهها در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-119]
-
گویش سیلاخوری
بررسی تبدیل واکۀ /u/ به [i] در گویش لری سیلاخوری در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 21-40]
-
گویش لری
بررسی تبدیل واکۀ /u/ به [i] در گویش لری سیلاخوری در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 21-40]
ل
-
لبی زدایی
بررسی تبدیل واکۀ /u/ به [i] در گویش لری سیلاخوری در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 21-40]
م
-
مادهی مجهول
پسوند مجهول¬ساز *- i̭á - در زبان¬های ایرانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 61-74]
-
میانه نو
پسوند مجهول¬ساز *- i̭á - در زبان¬های ایرانی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 61-74]
-
مشخصۀ حذف
پارهجملهها در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-119]
-
معرفگی
معرفگی و نمایهسازی مفعول در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 1-20]
-
معناشناسی چارچوب
تناوب سببی در زبان فارسی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 75-94]
-
مقولهبندی زبانی
تفاوت کاربرد مقولههای زبانی و توزیع آنها در جمله در دانش-آموزان بینا و نابینا [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 141-159]
-
مقولههای اسمی
تفاوت کاربرد مقولههای زبانی و توزیع آنها در جمله در دانش-آموزان بینا و نابینا [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 141-159]
-
مقولههای رابطهای
تفاوت کاربرد مقولههای زبانی و توزیع آنها در جمله در دانش-آموزان بینا و نابینا [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 141-159]
ن
-
ناگذر
فعلهای میانه و بررسی آنها در اوستای جدید. بخش دوم: فعل¬های اوستایی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 95-110]
-
ناهماهنگی واکهای
هماهنگی و ناهماهنگی واکهای در زبان ترکی آذربایجانی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 61-80]
-
نظریه تناظر
هماهنگی و ناهماهنگی واکهای در زبان ترکی آذربایجانی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 61-80]
-
نگاره
عمق خط فارسی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]
-
نگاره¬های زیروزبری
عمق خط فارسی [دوره 4، شماره 1، 1392، صفحه 1-19]
-
نگرش گزارهای
نظریۀ ارجاع مستقیم و مسئلۀ جایگزینی اسامی خاص هممرجع در جملههای نگرش گزارهای [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-119]
-
نمایهسازی مفعول
معرفگی و نمایهسازی مفعول در زبان فارسی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 1-20]
و
-
واحد واجی تیره
هماهنگی و ناهماهنگی واکهای در زبان ترکی آذربایجانی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 61-80]
-
واژگان ذهنی
بازشناسی واژههای مشتق در ذهن گویشوران زبان فارسی از منظر روانشناسی زبان و کاربرد آن در واژه گزینی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 181-198]
-
واژهگزینی
بازشناسی واژههای مشتق در ذهن گویشوران زبان فارسی از منظر روانشناسی زبان و کاربرد آن در واژه گزینی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 181-198]
ه
-
هماهنگی واکهای
هماهنگی و ناهماهنگی واکهای در زبان ترکی آذربایجانی [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 61-80]
-
هممرجع
نظریۀ ارجاع مستقیم و مسئلۀ جایگزینی اسامی خاص هممرجع در جملههای نگرش گزارهای [دوره 4، شماره 2، 1392، صفحه 101-119]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد