آ

  • آغازگر بررسی بازنمایی فرانقش های تجربی و متنی در محتوای مهارت خوانداری کتاب های زبان انگلیسی متوسطه دوم(ویژن): رویکرد دستور نقشگرای نظام مند [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • آواشناسی آکوستیکی شناسایی گویندگان در فضای مجازی: بررسی نقش آواهای سایشی بی‌واک در داده‌های صوتی واتساپ [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • آواهای سایشی شناسایی گویندگان در فضای مجازی: بررسی نقش آواهای سایشی بی‌واک در داده‌های صوتی واتساپ [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

ا

  • اختلال ویژه زبانی بررسی نمونه گفتار کودکان 4 تا 5 ساله دختر فارسی زبان دارای اختلال آسیب زبانی ویژه بر مبنای مدل بسط یافته استعاره مفهومی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • اخلاق افق‌های نوین ترجمه: مطالعه‌ای کیفی درباره مزایا، چالش‌ها و مسیرهای آینده ترجمه با هوش مصنوعی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • التقای واکه‌ها راه‌کارهای رفع التقای واکه‌ها در پارسی باستان [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • الگوریتم ماشین بردار پشتیبان شناسایی گویندگان در فضای مجازی: بررسی نقش آواهای سایشی بی‌واک در داده‌های صوتی واتساپ [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • اورنیتونیم بررسی ملی ـ فرهنگی نماد اورنیتونیم‌ها در زبان‌های روسی و فارسی؛ دستمایه‌ی واکاوی تاریخی و جهان‌بینی مردمان ایران و روسیه [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

پ

  • پارسی باستان راه‌کارهای رفع التقای واکه‌ها در پارسی باستان [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • پدیدارشناسی مطالعه پدیدارشناسانه دیدگاه معلمان و متخصصان زبان عربی از چالش‌های حاکم بر یادگیری زبان عربی در دوران کرونا و پساکرونا و راهکارها [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • پردازش بررسی نمونه گفتار کودکان 4 تا 5 ساله دختر فارسی زبان دارای اختلال آسیب زبانی ویژه بر مبنای مدل بسط یافته استعاره مفهومی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • پساکرونا مطالعه پدیدارشناسانه دیدگاه معلمان و متخصصان زبان عربی از چالش‌های حاکم بر یادگیری زبان عربی در دوران کرونا و پساکرونا و راهکارها [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • پس‌ویرایش افق‌های نوین ترجمه: مطالعه‌ای کیفی درباره مزایا، چالش‌ها و مسیرهای آینده ترجمه با هوش مصنوعی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

ت

  • ترجمه با کمک هوش مصنوعی افق‌های نوین ترجمه: مطالعه‌ای کیفی درباره مزایا، چالش‌ها و مسیرهای آینده ترجمه با هوش مصنوعی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • ترجمه ماشینی بررسی صحت ترجمه چت جی‌پی‌تی در انتقال سطح مشترک معنا-نحو: مورد فراکارکردهای اندیشگانی در ترجمه انگلیسی قرآن [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • ترجمه ماشینی عصبی/زایشی افق‌های نوین ترجمه: مطالعه‌ای کیفی درباره مزایا، چالش‌ها و مسیرهای آینده ترجمه با هوش مصنوعی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

ج

  • جانداری بررسی ویژگی‌های مبتدای اولیه و ثانویه در کردی جنوبی (رویکردی پیکره-محور) [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

چ

  • چالش‌ها و راهکارها مطالعه پدیدارشناسانه دیدگاه معلمان و متخصصان زبان عربی از چالش‌های حاکم بر یادگیری زبان عربی در دوران کرونا و پساکرونا و راهکارها [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • چت‌جی‌پی‌تی بررسی تطابق ترجمه‌های چت‌جی‌پی‌تی، دیپ‌سیک، گوگل، مایکروسافت و ریورسو با معیارهای دستور خط مصوّب فارسی و اصول نگارش نویسه‌های سجاوندی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

ح

  • حذف واکه راه‌کارهای رفع التقای واکه‌ها در پارسی باستان [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

خ

  • خطای‌رسم‌الخطی بررسی تطابق ترجمه‌های چت‌جی‌پی‌تی، دیپ‌سیک، گوگل، مایکروسافت و ریورسو با معیارهای دستور خط مصوّب فارسی و اصول نگارش نویسه‌های سجاوندی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

د

  • درج همـخوان میـانجی راه‌کارهای رفع التقای واکه‌ها در پارسی باستان [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • دستور‌خط مصوب بررسی تطابق ترجمه‌های چت‌جی‌پی‌تی، دیپ‌سیک، گوگل، مایکروسافت و ریورسو با معیارهای دستور خط مصوّب فارسی و اصول نگارش نویسه‌های سجاوندی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • دستور نقش و ارجاع افعال متوالی و نمود آغازی در زبان فارسی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • دوران کرونا مطالعه پدیدارشناسانه دیدگاه معلمان و متخصصان زبان عربی از چالش‌های حاکم بر یادگیری زبان عربی در دوران کرونا و پساکرونا و راهکارها [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • دیپ‌سیک بررسی تطابق ترجمه‌های چت‌جی‌پی‌تی، دیپ‌سیک، گوگل، مایکروسافت و ریورسو با معیارهای دستور خط مصوّب فارسی و اصول نگارش نویسه‌های سجاوندی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

ر

  • رابطه‌ی الحاق-پیوند افعال متوالی و نمود آغازی در زبان فارسی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • ریورسو بررسی تطابق ترجمه‌های چت‌جی‌پی‌تی، دیپ‌سیک، گوگل، مایکروسافت و ریورسو با معیارهای دستور خط مصوّب فارسی و اصول نگارش نویسه‌های سجاوندی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

ز

  • زبان انگلیسی متوسطه دوم بررسی بازنمایی فرانقش های تجربی و متنی در محتوای مهارت خوانداری کتاب های زبان انگلیسی متوسطه دوم(ویژن): رویکرد دستور نقشگرای نظام مند [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • زبان بیانی بررسی نمونه گفتار کودکان 4 تا 5 ساله دختر فارسی زبان دارای اختلال آسیب زبانی ویژه بر مبنای مدل بسط یافته استعاره مفهومی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • زبان روسی بررسی ملی ـ فرهنگی نماد اورنیتونیم‌ها در زبان‌های روسی و فارسی؛ دستمایه‌ی واکاوی تاریخی و جهان‌بینی مردمان ایران و روسیه [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • زبان فارسی بررسی ملی ـ فرهنگی نماد اورنیتونیم‌ها در زبان‌های روسی و فارسی؛ دستمایه‌ی واکاوی تاریخی و جهان‌بینی مردمان ایران و روسیه [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • زبان قرآن بررسی صحت ترجمه چت جی‌پی‌تی در انتقال سطح مشترک معنا-نحو: مورد فراکارکردهای اندیشگانی در ترجمه انگلیسی قرآن [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

س

  • ساخت فعل متوالی افعال متوالی و نمود آغازی در زبان فارسی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

ش

  • شناسایی گوینده شناسایی گویندگان در فضای مجازی: بررسی نقش آواهای سایشی بی‌واک در داده‌های صوتی واتساپ [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

ض

  • ضرایب کپسترال فرکانسی مل شناسایی گویندگان در فضای مجازی: بررسی نقش آواهای سایشی بی‌واک در داده‌های صوتی واتساپ [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

ط

  • طرحواره بررسی نمونه گفتار کودکان 4 تا 5 ساله دختر فارسی زبان دارای اختلال آسیب زبانی ویژه بر مبنای مدل بسط یافته استعاره مفهومی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

ف

  • فراکارکرد بررسی صحت ترجمه چت جی‌پی‌تی در انتقال سطح مشترک معنا-نحو: مورد فراکارکردهای اندیشگانی در ترجمه انگلیسی قرآن [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • فرانقش تجربی بررسی بازنمایی فرانقش های تجربی و متنی در محتوای مهارت خوانداری کتاب های زبان انگلیسی متوسطه دوم(ویژن): رویکرد دستور نقشگرای نظام مند [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • فرانقش متنی بررسی بازنمایی فرانقش های تجربی و متنی در محتوای مهارت خوانداری کتاب های زبان انگلیسی متوسطه دوم(ویژن): رویکرد دستور نقشگرای نظام مند [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • فرهنگ شناسی بررسی ملی ـ فرهنگی نماد اورنیتونیم‌ها در زبان‌های روسی و فارسی؛ دستمایه‌ی واکاوی تاریخی و جهان‌بینی مردمان ایران و روسیه [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

ک

  • کردی جنوبی بررسی ویژگی‌های مبتدای اولیه و ثانویه در کردی جنوبی (رویکردی پیکره-محور) [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

گ

  • گوگل ترنسلیت بررسی تطابق ترجمه‌های چت‌جی‌پی‌تی، دیپ‌سیک، گوگل، مایکروسافت و ریورسو با معیارهای دستور خط مصوّب فارسی و اصول نگارش نویسه‌های سجاوندی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

م

  • مایکروسافت‌ترنسلیتر بررسی تطابق ترجمه‌های چت‌جی‌پی‌تی، دیپ‌سیک، گوگل، مایکروسافت و ریورسو با معیارهای دستور خط مصوّب فارسی و اصول نگارش نویسه‌های سجاوندی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • مبتدای اولیه بررسی ویژگی‌های مبتدای اولیه و ثانویه در کردی جنوبی (رویکردی پیکره-محور) [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • مبتدای ثانویه بررسی ویژگی‌های مبتدای اولیه و ثانویه در کردی جنوبی (رویکردی پیکره-محور) [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • مترجمان حرفه‌ای افق‌های نوین ترجمه: مطالعه‌ای کیفی درباره مزایا، چالش‌ها و مسیرهای آینده ترجمه با هوش مصنوعی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • متوالی نامتقارن افعال متوالی و نمود آغازی در زبان فارسی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • محدودیت‌های نویسه‌ای راه‌کارهای رفع التقای واکه‌ها در پارسی باستان [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • مدل بسط یافته استعاره مفهومی بررسی نمونه گفتار کودکان 4 تا 5 ساله دختر فارسی زبان دارای اختلال آسیب زبانی ویژه بر مبنای مدل بسط یافته استعاره مفهومی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • مشخص و ارجاعی‌بودن بررسی ویژگی‌های مبتدای اولیه و ثانویه در کردی جنوبی (رویکردی پیکره-محور) [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • معرفگی بررسی ویژگی‌های مبتدای اولیه و ثانویه در کردی جنوبی (رویکردی پیکره-محور) [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • مهارت خوانداری بررسی بازنمایی فرانقش های تجربی و متنی در محتوای مهارت خوانداری کتاب های زبان انگلیسی متوسطه دوم(ویژن): رویکرد دستور نقشگرای نظام مند [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

ن

  • نظریۀ بهینگی راه‌کارهای رفع التقای واکه‌ها در پارسی باستان [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • نقش دستوری بررسی ویژگی‌های مبتدای اولیه و ثانویه در کردی جنوبی (رویکردی پیکره-محور) [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • نماد شناسی بررسی ملی ـ فرهنگی نماد اورنیتونیم‌ها در زبان‌های روسی و فارسی؛ دستمایه‌ی واکاوی تاریخی و جهان‌بینی مردمان ایران و روسیه [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • نمود آغازی افعال متوالی و نمود آغازی در زبان فارسی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

ه

  • همکاری انسان–هوش مصنوعی افق‌های نوین ترجمه: مطالعه‌ای کیفی درباره مزایا، چالش‌ها و مسیرهای آینده ترجمه با هوش مصنوعی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

  • هوش مصنوعی بررسی صحت ترجمه چت جی‌پی‌تی در انتقال سطح مشترک معنا-نحو: مورد فراکارکردهای اندیشگانی در ترجمه انگلیسی قرآن [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]

ی

  • یادگیری زبان عربی مطالعه پدیدارشناسانه دیدگاه معلمان و متخصصان زبان عربی از چالش‌های حاکم بر یادگیری زبان عربی در دوران کرونا و پساکرونا و راهکارها [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]