آ
-
آغازگر
بررسی بازنمایی فرانقش های تجربی و متنی در محتوای مهارت خوانداری کتاب های زبان انگلیسی متوسطه دوم(ویژن): رویکرد دستور نقشگرای نظام مند [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
آواشناسی آکوستیکی
شناسایی گویندگان در فضای مجازی: بررسی نقش آواهای سایشی بیواک در دادههای صوتی واتساپ [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
آواهای سایشی
شناسایی گویندگان در فضای مجازی: بررسی نقش آواهای سایشی بیواک در دادههای صوتی واتساپ [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
ا
-
اختلال ویژه زبانی
بررسی نمونه گفتار کودکان 4 تا 5 ساله دختر فارسی زبان دارای اختلال آسیب زبانی ویژه بر مبنای مدل بسط یافته استعاره مفهومی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
اخلاق
افقهای نوین ترجمه: مطالعهای کیفی درباره مزایا، چالشها و مسیرهای آینده ترجمه با هوش مصنوعی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
التقای واکهها
راهکارهای رفع التقای واکهها در پارسی باستان [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
الگوریتم ماشین بردار پشتیبان
شناسایی گویندگان در فضای مجازی: بررسی نقش آواهای سایشی بیواک در دادههای صوتی واتساپ [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
اورنیتونیم
بررسی ملی ـ فرهنگی نماد اورنیتونیمها در زبانهای روسی و فارسی؛ دستمایهی واکاوی تاریخی و جهانبینی مردمان ایران و روسیه [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
پ
-
پارسی باستان
راهکارهای رفع التقای واکهها در پارسی باستان [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
پدیدارشناسی
مطالعه پدیدارشناسانه دیدگاه معلمان و متخصصان زبان عربی از چالشهای حاکم بر یادگیری زبان عربی در دوران کرونا و پساکرونا و راهکارها [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
پردازش
بررسی نمونه گفتار کودکان 4 تا 5 ساله دختر فارسی زبان دارای اختلال آسیب زبانی ویژه بر مبنای مدل بسط یافته استعاره مفهومی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
پساکرونا
مطالعه پدیدارشناسانه دیدگاه معلمان و متخصصان زبان عربی از چالشهای حاکم بر یادگیری زبان عربی در دوران کرونا و پساکرونا و راهکارها [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
پسویرایش
افقهای نوین ترجمه: مطالعهای کیفی درباره مزایا، چالشها و مسیرهای آینده ترجمه با هوش مصنوعی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
ت
-
ترجمه با کمک هوش مصنوعی
افقهای نوین ترجمه: مطالعهای کیفی درباره مزایا، چالشها و مسیرهای آینده ترجمه با هوش مصنوعی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
ترجمه ماشینی
بررسی صحت ترجمه چت جیپیتی در انتقال سطح مشترک معنا-نحو: مورد فراکارکردهای اندیشگانی در ترجمه انگلیسی قرآن [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
ترجمه ماشینی عصبی/زایشی
افقهای نوین ترجمه: مطالعهای کیفی درباره مزایا، چالشها و مسیرهای آینده ترجمه با هوش مصنوعی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
ج
-
جانداری
بررسی ویژگیهای مبتدای اولیه و ثانویه در کردی جنوبی (رویکردی پیکره-محور) [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
چ
-
چالشها و راهکارها
مطالعه پدیدارشناسانه دیدگاه معلمان و متخصصان زبان عربی از چالشهای حاکم بر یادگیری زبان عربی در دوران کرونا و پساکرونا و راهکارها [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
چتجیپیتی
بررسی تطابق ترجمههای چتجیپیتی، دیپسیک، گوگل، مایکروسافت و ریورسو با معیارهای دستور خط مصوّب فارسی و اصول نگارش نویسههای سجاوندی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
ح
-
حذف واکه
راهکارهای رفع التقای واکهها در پارسی باستان [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
خ
-
خطایرسمالخطی
بررسی تطابق ترجمههای چتجیپیتی، دیپسیک، گوگل، مایکروسافت و ریورسو با معیارهای دستور خط مصوّب فارسی و اصول نگارش نویسههای سجاوندی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
د
-
درج همـخوان میـانجی
راهکارهای رفع التقای واکهها در پارسی باستان [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
دستورخط مصوب
بررسی تطابق ترجمههای چتجیپیتی، دیپسیک، گوگل، مایکروسافت و ریورسو با معیارهای دستور خط مصوّب فارسی و اصول نگارش نویسههای سجاوندی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
دستور نقش و ارجاع
افعال متوالی و نمود آغازی در زبان فارسی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
دوران کرونا
مطالعه پدیدارشناسانه دیدگاه معلمان و متخصصان زبان عربی از چالشهای حاکم بر یادگیری زبان عربی در دوران کرونا و پساکرونا و راهکارها [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
دیپسیک
بررسی تطابق ترجمههای چتجیپیتی، دیپسیک، گوگل، مایکروسافت و ریورسو با معیارهای دستور خط مصوّب فارسی و اصول نگارش نویسههای سجاوندی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
ر
-
رابطهی الحاق-پیوند
افعال متوالی و نمود آغازی در زبان فارسی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
ریورسو
بررسی تطابق ترجمههای چتجیپیتی، دیپسیک، گوگل، مایکروسافت و ریورسو با معیارهای دستور خط مصوّب فارسی و اصول نگارش نویسههای سجاوندی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
ز
-
زبان انگلیسی متوسطه دوم
بررسی بازنمایی فرانقش های تجربی و متنی در محتوای مهارت خوانداری کتاب های زبان انگلیسی متوسطه دوم(ویژن): رویکرد دستور نقشگرای نظام مند [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
زبان بیانی
بررسی نمونه گفتار کودکان 4 تا 5 ساله دختر فارسی زبان دارای اختلال آسیب زبانی ویژه بر مبنای مدل بسط یافته استعاره مفهومی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
زبان روسی
بررسی ملی ـ فرهنگی نماد اورنیتونیمها در زبانهای روسی و فارسی؛ دستمایهی واکاوی تاریخی و جهانبینی مردمان ایران و روسیه [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
زبان فارسی
بررسی ملی ـ فرهنگی نماد اورنیتونیمها در زبانهای روسی و فارسی؛ دستمایهی واکاوی تاریخی و جهانبینی مردمان ایران و روسیه [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
زبان قرآن
بررسی صحت ترجمه چت جیپیتی در انتقال سطح مشترک معنا-نحو: مورد فراکارکردهای اندیشگانی در ترجمه انگلیسی قرآن [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
س
-
ساخت فعل متوالی
افعال متوالی و نمود آغازی در زبان فارسی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
ش
-
شناسایی گوینده
شناسایی گویندگان در فضای مجازی: بررسی نقش آواهای سایشی بیواک در دادههای صوتی واتساپ [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
ض
-
ضرایب کپسترال فرکانسی مل
شناسایی گویندگان در فضای مجازی: بررسی نقش آواهای سایشی بیواک در دادههای صوتی واتساپ [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
ط
-
طرحواره
بررسی نمونه گفتار کودکان 4 تا 5 ساله دختر فارسی زبان دارای اختلال آسیب زبانی ویژه بر مبنای مدل بسط یافته استعاره مفهومی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
ف
-
فراکارکرد
بررسی صحت ترجمه چت جیپیتی در انتقال سطح مشترک معنا-نحو: مورد فراکارکردهای اندیشگانی در ترجمه انگلیسی قرآن [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
فرانقش تجربی
بررسی بازنمایی فرانقش های تجربی و متنی در محتوای مهارت خوانداری کتاب های زبان انگلیسی متوسطه دوم(ویژن): رویکرد دستور نقشگرای نظام مند [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
فرانقش متنی
بررسی بازنمایی فرانقش های تجربی و متنی در محتوای مهارت خوانداری کتاب های زبان انگلیسی متوسطه دوم(ویژن): رویکرد دستور نقشگرای نظام مند [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
فرهنگ شناسی
بررسی ملی ـ فرهنگی نماد اورنیتونیمها در زبانهای روسی و فارسی؛ دستمایهی واکاوی تاریخی و جهانبینی مردمان ایران و روسیه [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
ک
-
کردی جنوبی
بررسی ویژگیهای مبتدای اولیه و ثانویه در کردی جنوبی (رویکردی پیکره-محور) [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
گ
-
گوگل ترنسلیت
بررسی تطابق ترجمههای چتجیپیتی، دیپسیک، گوگل، مایکروسافت و ریورسو با معیارهای دستور خط مصوّب فارسی و اصول نگارش نویسههای سجاوندی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
م
-
مایکروسافتترنسلیتر
بررسی تطابق ترجمههای چتجیپیتی، دیپسیک، گوگل، مایکروسافت و ریورسو با معیارهای دستور خط مصوّب فارسی و اصول نگارش نویسههای سجاوندی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
مبتدای اولیه
بررسی ویژگیهای مبتدای اولیه و ثانویه در کردی جنوبی (رویکردی پیکره-محور) [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
مبتدای ثانویه
بررسی ویژگیهای مبتدای اولیه و ثانویه در کردی جنوبی (رویکردی پیکره-محور) [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
مترجمان حرفهای
افقهای نوین ترجمه: مطالعهای کیفی درباره مزایا، چالشها و مسیرهای آینده ترجمه با هوش مصنوعی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
متوالی نامتقارن
افعال متوالی و نمود آغازی در زبان فارسی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
محدودیتهای نویسهای
راهکارهای رفع التقای واکهها در پارسی باستان [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
مدل بسط یافته استعاره مفهومی
بررسی نمونه گفتار کودکان 4 تا 5 ساله دختر فارسی زبان دارای اختلال آسیب زبانی ویژه بر مبنای مدل بسط یافته استعاره مفهومی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
مشخص و ارجاعیبودن
بررسی ویژگیهای مبتدای اولیه و ثانویه در کردی جنوبی (رویکردی پیکره-محور) [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
معرفگی
بررسی ویژگیهای مبتدای اولیه و ثانویه در کردی جنوبی (رویکردی پیکره-محور) [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
مهارت خوانداری
بررسی بازنمایی فرانقش های تجربی و متنی در محتوای مهارت خوانداری کتاب های زبان انگلیسی متوسطه دوم(ویژن): رویکرد دستور نقشگرای نظام مند [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
ن
-
نظریۀ بهینگی
راهکارهای رفع التقای واکهها در پارسی باستان [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
نقش دستوری
بررسی ویژگیهای مبتدای اولیه و ثانویه در کردی جنوبی (رویکردی پیکره-محور) [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
نماد شناسی
بررسی ملی ـ فرهنگی نماد اورنیتونیمها در زبانهای روسی و فارسی؛ دستمایهی واکاوی تاریخی و جهانبینی مردمان ایران و روسیه [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
نمود آغازی
افعال متوالی و نمود آغازی در زبان فارسی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
ه
-
همکاری انسان–هوش مصنوعی
افقهای نوین ترجمه: مطالعهای کیفی درباره مزایا، چالشها و مسیرهای آینده ترجمه با هوش مصنوعی [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
-
هوش مصنوعی
بررسی صحت ترجمه چت جیپیتی در انتقال سطح مشترک معنا-نحو: مورد فراکارکردهای اندیشگانی در ترجمه انگلیسی قرآن [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]
ی
-
یادگیری زبان عربی
مطالعه پدیدارشناسانه دیدگاه معلمان و متخصصان زبان عربی از چالشهای حاکم بر یادگیری زبان عربی در دوران کرونا و پساکرونا و راهکارها [دوره 16، شماره 1، 1404، صفحه 1-1]