ا
-
ادغام موازی
ادغام موازی، اشراف چندگانه و ساختار همپایگی پرسشواژهای [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 39-58]
-
اسامی مرکب
درک معنایی اسامی مرکب درون مرکز و برون مرکز فارسی در غیرفارسی زبانان: رویکردی شناختی- معنایی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 1-20]
-
اشراف چندگانه
ادغام موازی، اشراف چندگانه و ساختار همپایگی پرسشواژهای [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 39-58]
ب
-
بازار مدرن ایران
بررسی کنش گفتاری قسم در گفتمان جامعه عمل بازار مدرن ایران با تکیه بر منظورشناسی اجتماعی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 151-169]
-
بازة زمانی
نگرشی تکلیف- محور از نوسانات انگیزشی فارسی آموزان خارجی در حال تحصیل در ایران (فارسی آموزان عرب و چینی سطح مقدماتی و میانی) [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 171-194]
-
بر
تحولات معنایی «ور / بر» [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 89-107]
-
بندهای موصولی
سلسلهمراتب دسترسی گروه اسمی: فراگیری بندهای موصولی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 21-38]
پ
-
پردازش زبان طبیعی
سامانۀ رفع ابهام معنایی از حروف اضافه در زبان فارسی با استفاده از قالبهای معنایی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 99-117]
-
پرسشواژه
ادغام موازی، اشراف چندگانه و ساختار همپایگی پرسشواژهای [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 39-58]
-
پسوند اشتقاقی
رویکردی ساختی شناختی به پسوند «– گار» در زبان فارسی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 45-66]
-
پسوند «- گار»
رویکردی ساختی شناختی به پسوند «– گار» در زبان فارسی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 45-66]
ت
-
ترجمه
ردگانشناسی سازوکارهای تصریحِ شناختی در ترجمه: رهیافتی نوین [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 129-150]
-
ترکیب
تحلیلی ساختمحور از ترکیبات ناماندام «دل» در زبان فارسی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 23-43]
-
تصریح
ردگانشناسی سازوکارهای تصریحِ شناختی در ترجمه: رهیافتی نوین [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 129-150]
-
تعامل
نگرشی تکلیف- محور از نوسانات انگیزشی فارسی آموزان خارجی در حال تحصیل در ایران (فارسی آموزان عرب و چینی سطح مقدماتی و میانی) [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 171-194]
-
تعامل واجشناسی و معناشناسی
تعامل واجشناسی و معناشناسی از منظر بهینگی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 67-87]
-
تغییرات آوایی
تعامل واجشناسی و معناشناسی از منظر بهینگی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 67-87]
-
تغییرات معنایی
تعامل واجشناسی و معناشناسی از منظر بهینگی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 67-87]
-
تغییر سبک
تعامل واجشناسی و معناشناسی از منظر بهینگی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 67-87]
-
تغییر معنایی
تحولات معنایی «ور / بر» [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 89-107]
-
تکحوزهای
بازنمایی میانحوزهگی و میانرشتهگی در زبانشناسی ایران با استفاده از نرمافزار آرک جیآیاس [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 79-98]
-
تکمیانرشتهای
بازنمایی میانحوزهگی و میانرشتهگی در زبانشناسی ایران با استفاده از نرمافزار آرک جیآیاس [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 79-98]
ج
-
جامعهشناسی زبان
بررسی کنش گفتاری قسم در گفتمان جامعه عمل بازار مدرن ایران با تکیه بر منظورشناسی اجتماعی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 151-169]
-
جامعه عمل
بررسی کنش گفتاری قسم در گفتمان جامعه عمل بازار مدرن ایران با تکیه بر منظورشناسی اجتماعی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 151-169]
-
جهانیها
سلسلهمراتب دسترسی گروه اسمی: فراگیری بندهای موصولی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 21-38]
چ
-
چندمعنایی ساختی
تحلیلی ساختمحور از ترکیبات ناماندام «دل» در زبان فارسی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 23-43]
ح
-
حرکت کنارسو
محمولهای ثانویه در زبان فارسی رویکردی کمینهگرا [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 1-21]
-
حروف اضافه
سامانۀ رفع ابهام معنایی از حروف اضافه در زبان فارسی با استفاده از قالبهای معنایی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 99-117]
-
حروفربط
تأثیر تماس زبانی بر کاربرد حروفربط فارسی در ترکیآذربایجانی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 109-128]
خ
-
خردهجمله
محمولهای ثانویه در زبان فارسی رویکردی کمینهگرا [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 1-21]
د
-
درک
درک معنایی اسامی مرکب درون مرکز و برون مرکز فارسی در غیرفارسی زبانان: رویکردی شناختی- معنایی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 1-20]
-
درون مرکز و برون مرکز
درک معنایی اسامی مرکب درون مرکز و برون مرکز فارسی در غیرفارسی زبانان: رویکردی شناختی- معنایی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 1-20]
-
دستور خوانش تصاویر
مطالعۀ موردی نگارههای داستان ضحاک و سیاوش (بر اساس نظریۀ «دستور خوانش تصاویر» کرس و ونلیوون) [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 59-78]
-
دستوری شدگی
تحولات معنایی «ور / بر» [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 89-107]
-
دستور شناختی
رویکردی ساختی شناختی به پسوند «– گار» در زبان فارسی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 45-66]
-
دستور نقش نمای واژگانی
سطوح بازنمایی برخی ساخت های زبان فارسی در چارچوب دستور نقشنمای واژگانی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 195-214]
ر
-
ردهشناسی
سلسلهمراتب دسترسی گروه اسمی: فراگیری بندهای موصولی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 21-38]
-
رمزگردانی
تأثیر تماس زبانی بر کاربرد حروفربط فارسی در ترکیآذربایجانی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 109-128]
-
رویکرد ساختبنیاد
رویکردی ساختی شناختی به پسوند «– گار» در زبان فارسی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 45-66]
ز
-
زبان ترکیآذربایجانی
تأثیر تماس زبانی بر کاربرد حروفربط فارسی در ترکیآذربایجانی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 109-128]
-
زبانشناسی رایانشی
سامانۀ رفع ابهام معنایی از حروف اضافه در زبان فارسی با استفاده از قالبهای معنایی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 99-117]
-
زبان فارسی
تأثیر تماس زبانی بر کاربرد حروفربط فارسی در ترکیآذربایجانی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 109-128]
-
زبان کردی
نقدی بر «همشکلی مسیرنماها در برخی از زبانهای ایرانی: رویکردی ریزنحو بنیان» [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 119-128]
-
زبان لری
نقدی بر «همشکلی مسیرنماها در برخی از زبانهای ایرانی: رویکردی ریزنحو بنیان» [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 119-128]
-
زبانِ میانی
سلسلهمراتب دسترسی گروه اسمی: فراگیری بندهای موصولی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 21-38]
س
-
سازوکارهای تصریح
ردگانشناسی سازوکارهای تصریحِ شناختی در ترجمه: رهیافتی نوین [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 129-150]
-
سامانۀ رفع ابهام معنایی
سامانۀ رفع ابهام معنایی از حروف اضافه در زبان فارسی با استفاده از قالبهای معنایی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 99-117]
-
سیاوش
مطالعۀ موردی نگارههای داستان ضحاک و سیاوش (بر اساس نظریۀ «دستور خوانش تصاویر» کرس و ونلیوون) [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 59-78]
-
سطح ساخت سازه ای
سطوح بازنمایی برخی ساخت های زبان فارسی در چارچوب دستور نقشنمای واژگانی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 195-214]
-
سطح نقش نما
سطوح بازنمایی برخی ساخت های زبان فارسی در چارچوب دستور نقشنمای واژگانی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 195-214]
-
سطوح موازی
سطوح بازنمایی برخی ساخت های زبان فارسی در چارچوب دستور نقشنمای واژگانی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 195-214]
-
سلسلهمراتب دسترسیِ گروه اسمی
سلسلهمراتب دسترسی گروه اسمی: فراگیری بندهای موصولی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 21-38]
ش
-
شاهنامه
مطالعۀ موردی نگارههای داستان ضحاک و سیاوش (بر اساس نظریۀ «دستور خوانش تصاویر» کرس و ونلیوون) [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 59-78]
-
شکلگیری زبان دوم
نگرشی تکلیف- محور از نوسانات انگیزشی فارسی آموزان خارجی در حال تحصیل در ایران (فارسی آموزان عرب و چینی سطح مقدماتی و میانی) [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 171-194]
ص
-
صرف ساختی
تحلیلی ساختمحور از ترکیبات ناماندام «دل» در زبان فارسی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 23-43]
-
صرف ساختی
رویکردی ساختی شناختی به پسوند «– گار» در زبان فارسی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 45-66]
-
صرف شناختی
رویکردی ساختی شناختی به پسوند «– گار» در زبان فارسی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 45-66]
ض
-
ضحاک
مطالعۀ موردی نگارههای داستان ضحاک و سیاوش (بر اساس نظریۀ «دستور خوانش تصاویر» کرس و ونلیوون) [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 59-78]
ط
-
طرحوارۀ ساختی
تحلیلی ساختمحور از ترکیبات ناماندام «دل» در زبان فارسی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 23-43]
ع
-
عملیاتهای تعبیری
ردگانشناسی سازوکارهای تصریحِ شناختی در ترجمه: رهیافتی نوین [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 129-150]
ف
-
فارسی
ادغام موازی، اشراف چندگانه و ساختار همپایگی پرسشواژهای [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 39-58]
-
فارسی آموزان
درک معنایی اسامی مرکب درون مرکز و برون مرکز فارسی در غیرفارسی زبانان: رویکردی شناختی- معنایی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 1-20]
-
فارسیآموزان غیرایرانی
سلسلهمراتب دسترسی گروه اسمی: فراگیری بندهای موصولی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 21-38]
ق
-
قالبهای معنایی
سامانۀ رفع ابهام معنایی از حروف اضافه در زبان فارسی با استفاده از قالبهای معنایی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 99-117]
-
قرضگیری
تأثیر تماس زبانی بر کاربرد حروفربط فارسی در ترکیآذربایجانی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 109-128]
-
قسم
بررسی کنش گفتاری قسم در گفتمان جامعه عمل بازار مدرن ایران با تکیه بر منظورشناسی اجتماعی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 151-169]
ک
-
کنش گفتاری
بررسی کنش گفتاری قسم در گفتمان جامعه عمل بازار مدرن ایران با تکیه بر منظورشناسی اجتماعی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 151-169]
م
-
میانحوزهگی
بازنمایی میانحوزهگی و میانرشتهگی در زبانشناسی ایران با استفاده از نرمافزار آرک جیآیاس [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 79-98]
-
میانرشتهگی
بازنمایی میانحوزهگی و میانرشتهگی در زبانشناسی ایران با استفاده از نرمافزار آرک جیآیاس [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 79-98]
-
محدودیتهای دسترسیدار به واژگان
تعامل واجشناسی و معناشناسی از منظر بهینگی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 67-87]
-
محمول پیامدی
محمولهای ثانویه در زبان فارسی رویکردی کمینهگرا [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 1-21]
-
محمول ثانویه
محمولهای ثانویه در زبان فارسی رویکردی کمینهگرا [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 1-21]
-
محمول همامدی
محمولهای ثانویه در زبان فارسی رویکردی کمینهگرا [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 1-21]
-
مسیرنما
نقدی بر «همشکلی مسیرنماها در برخی از زبانهای ایرانی: رویکردی ریزنحو بنیان» [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 119-128]
ن
-
ناماندام
تحلیلی ساختمحور از ترکیبات ناماندام «دل» در زبان فارسی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 23-43]
-
نحو ذرهبنیاد
نقدی بر «همشکلی مسیرنماها در برخی از زبانهای ایرانی: رویکردی ریزنحو بنیان» [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 119-128]
-
نرمافزار آرک جیآیاس
بازنمایی میانحوزهگی و میانرشتهگی در زبانشناسی ایران با استفاده از نرمافزار آرک جیآیاس [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 79-98]
-
نظام خودهای انگیزشی زبان دوم
نگرشی تکلیف- محور از نوسانات انگیزشی فارسی آموزان خارجی در حال تحصیل در ایران (فارسی آموزان عرب و چینی سطح مقدماتی و میانی) [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 171-194]
-
نظریۀ کارین
درک معنایی اسامی مرکب درون مرکز و برون مرکز فارسی در غیرفارسی زبانان: رویکردی شناختی- معنایی [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 1-20]
-
نقشهای دستوری
سطوح بازنمایی برخی ساخت های زبان فارسی در چارچوب دستور نقشنمای واژگانی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 195-214]
-
نگاره
مطالعۀ موردی نگارههای داستان ضحاک و سیاوش (بر اساس نظریۀ «دستور خوانش تصاویر» کرس و ونلیوون) [دوره 9، شماره 1، 1397، صفحه 59-78]
-
نوسانات
نگرشی تکلیف- محور از نوسانات انگیزشی فارسی آموزان خارجی در حال تحصیل در ایران (فارسی آموزان عرب و چینی سطح مقدماتی و میانی) [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 171-194]
و
-
واژگانی شدگی
تحولات معنایی «ور / بر» [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 89-107]
-
ور
تحولات معنایی «ور / بر» [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 89-107]
-
وندافزایی
رویکردی ساختی شناختی به پسوند «– گار» در زبان فارسی [دوره 9، شماره 2، 1397، صفحه 45-66]